پاک کننده زردی سنگ مزار

پاک کننده زردی سنگ مزار

اکثر سنگ های که برای مزار به کار می روند  بعد از نصب و گذشت زمان در سنگ متوجه لکه ‌های زرد رنگ شوند که پیش از رفع آن باید ابتدا علت آن را جویا شوند.

دلایل مختلفی برای زرد شدن سنگ وجود دارد، اما برخی از سنگ ها به طور طبیعی با افزایش سن زرد می شود.

زردی حاصل از زنگ‌زدگی به سطح سنگ طبیعی و مصنوعی نفوذ کرده و باعث زرد شدن یا زنگار بستن پلاک سنگ چه در کف و چه در دیواره می گردد. این مورد در سنگ‌های مرمریت رگه‌دار و  سنگ‌های گرانیتی بیشتر دیده می شود.

دلایل زرد شدن سنگ

  • داخل سنگ آلیاژ های فلزی ای وجود دارد که اگر در سطح سنگ ترک وجود داشته باشد، در زمان مرطوب شدن سنگ، رطوبت به داخل سنگ نفوذ کرده و این آلیاژ ها به رطوبت واکنش نشان می دهند و در واقع زنگ می زنند.
  • در مواقعی دیده می شود که یک جسم فلزی بر روی سنگ قرار می دهند، این جسم فلزی در هنگام تماس با رطوبت، دچار زنگ زدگی می شود و باعث زرد شدن سنگ نیز می شود.

در اکثر مواقع، سنگ کارها برای نصب سنگ از چسب ۱۲۳ استفاده می کنند. اسپری این چسب باعث زردی یا سبز شدن در سنگ می گردد.

محصولات پاک کننده زردی سنگ

اگر افراد برای از بین بردن این آلودگی ها از تمیز کننده و پاک کننده های نامناسب استفاده کنند این آلودگی در درزها و منافذ سنگ تجمع پیدا می ‌کند و همین اتفاق دلیل زرد شدن سنگ می شود.

پاک کننده زردی سنگ مزار

مزایا پاک کننده زردی سنگ مزار

  • به بافت سنگ آسیب نمی رساند
  • رنگ سنگ را تغیر نداده و زردش نمی کند
  • ساب سنگ آسیب نمی رساند
  • مقرون به صرفه
  • سازگار با محیط زیست
  • بالا بردن قدمت سنگ

نحوه اجرا

هنگام استفاده از پاک کننده های قلیایی برای تمیز کردن زرد شدن سنگ بهتر است از برس نرم استفاده کنید و آن را به سنگ مورد نظر خود بمالید و پس از آن با نایلون پلاستیکی روی سطح سنگی را کشیده و ظرف 24ساعت ماندگاری پس از آن عمل آبکشی را انجام دهید.

فکر نکنید که با انجام یک بار تمام آلودگی سنگ نمای ساختمان از بین می رود. چرا که در بعضی موارد ممکن است این کار چندین بار تکرار شود تا تمامی کثیفی هایی که در درز سنگ ها جاساز شده از بین برود. اگر این کار را انجام دادید و زردی سنگ شما برطرف نشد علت بعدی را در نظر داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *