نخستین جام بازی های الکترونیکی 1401

نخستین جام بازی های الکترونیکی

سازمان ورزش شهرداری تهران، نخستین جام بازی‌های الکترونیکی جایزه بزرگ شهر تهران در 23 تا 30 بهمن در برج میلاد برگزار می‌کند.

روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد: جشنواره جایزه بزرگ بازی های الکترونیک شهر تهران با حضور ده‌ها هزار شهروند پایتخت نشین، در ۵ رشته مختلف برگزار می شود. در این جشنواره بانوان در دو رشته کلش رویال(موبایلی) و تِرَک مانیا و آقایان نیز در رشته های فیفا ۲۳،E  فوتبال ۲۳ و کلش رویال موبایلی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گفته محمد مشهدی یاری رییس اداره تفریحات و بازی های سازمان ورزش، انجمن ورزش های الکترونیکی فدراسیون ورزش های همگانی نیز از این فرصت به منظور ترکیب انتخابی تیم ملی بهره خواهد برد.

بر این اساس، ثبت نام رایگان، از ۵ بهمن آغاز شده و تا ۱۸ ماه جاری ادامه خواهد داشت و علاقمندان به شرکت در این جشنواره تفریحی-رقابتی می توانند با مراجعه به نشانی armanjashnvareh.com نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. این رویداد بزرگ، از ۲۳ بهمن ماه آغاز و تا ۳۰ ماه جاری به طول می انجامد و در پایان جوایزی بسیار نفیس به برندگان اعطا خواهد شد.

نخستین جام بازی های الکترونیکی

رویداد های جام بازی های الکترونیکی

طی جشنواره آرمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به منظور ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای مردم پایتخت، ۵۲ رویداد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را تعریف کرده است.

اوجاقی، در مورد شرایط برگزاری این مسابقات اظهار داشت: بعد از ۶-۵ سال وقفه دوباره فضای بازی‌های الکترونیکی ایجاد شده است و منطبق با قوانین جهانی در دو رشته ای فوتبال و فیفا برگزار می‌شود. این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را هم برای شهر تهران دارد. افراد برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند سپس به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی گفت:در مسابقات المپیک هانژوی چین که شهریور و مهر سال آینده برگزار می‌شود، این رشته‌ها برای اولین بار شرکت داده می‌شوند.ضمن این که سال آینده جام جهانی رومانی، مسابقات سنگاپور، هند و عربستان را هم داریم که باید چند دوره انتخابی تیم ملی برگزار کنیم.

اوجاقی در ادامه بیان کرد: وظیفه ما در شهرداری برگزاری مسابقات برای حضور در تیم ملی نیست، وظیفه ما این است که برای شهروندان فضایی را فراهم کنیم تا استعدادهای خودشان را بروز بدهند و آنها را تحویل فدراسیون ورزش‌های همگانی یا انجمن ورزش‌های الکترونیکی بدهیم.

در ادامه محبوبیان دبیر انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران هم گفت: بر اساس محاسبات انجام شده ایرانی ها روزانه ۱۴ قرن نفر به بازی های یارانه ای می پردازند که اگر جمع کل نفراتی را که بازی می کنند ۱۹ میلیون گیم نفر در نظر بگیریم روزانه به طور متوسط ۳۰ دقیقه‌ بازی می‌کنند در حالی که فقط ۵ درصد تولید داخلی برای محتوا داریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *