مش فایبرگلاس چه کاربردی در سنگ نما دارد؟

مش فایبرگلاس چه کاربردی در سنگ نما دارد؟

هنگامی تماشای یک ساختمان اولین چیزی که جلب توجه می‌کند نمای آن می‌باشد. نمای هر ساختمان لباس آن می‌باشد که نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت هر ساختمان دارد. نمای هر ساختمان با توجه به جغرافیا و منطقه آن باهم متفاوت می‌باشد.

سبک ساختمان‌هایی که در شمال کشور وجود دارد با سبک نمای ساختمانی که در جنوب کشور وجود دارد باهم متفاوت می‌باشد. برای اجرای این نمای ساختمان باید از سنگ های  استفاده کرد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و درعین‌حال قابلیت برش داشته باشد، سنگ‌هایی که برای نمای ساختمان استفاده می‌شوند باید یکپارچه و یکدست باشند.

در این مقاله قصد داریم به کاربرد و مزایای استفاده از مش فایبرگلاس در بالا بردن انسجام و استحکام سنگ نمای ساختمان پرداخته می شود.

ویژگی‌هایی سنگ نما

سنگ نمای ساختمانی باید بر اساس موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی انتخاب شود. در شرایط آب و هوای که بارش باران، برف و یخبندان‌ وجود دارد باید از سنگ نمای ساختمانی استفاده شود که از تخلخل کمی برخوردار باشد چون باعث متلاشی شدن سنگ می‌شود.

سنگ‌ها باید در برابر سایش مقاوم باشند در مناطقی که طوفان شن وجود دارد با شرایط اقلیمی آن باید سنگی خریداری کرد که دارای این ویژگی باشد. روی سطح سنگ خلل و فرجی نباشد، که آب باران و برف به‌راحتی به آن نفوذ نکند. همچنین در برابر ضربه و فشار از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

مش مش فایبرگلاس سنگ نما

امروزه استفاده مش فایبرگلاس در پشت بسیاری از سنگهای ساختمانی استفاده می شود، این مش‌ هنگام فرایند فرآوری در پشت سنگ چسبیده می شود و سبب بالا بردن مقاومت سنگ در برابر فشار و همچنین باعث افزایش چسبندگی سنگ می‌شود. توری فایبرگلاس پشت سنگ نوعی مش از جنس مواد معدنی کامپوزیتی است و از الیاف شیشه ای و الیاف مصنوعی ساخته شده است، ازجمله ویژگی‌هایی که باعث شده از این مش در سنگ‌های ساختمانی استفاده شود از جمله این ویژگی ها:

·تنوع در گرماژ ، چشمه و عرض

·استحکام بالا به دلیل وجود پوشش رزینی

·انعطاف پذیر

·مقاومت کششی بالا

·عدم جذب آب

·نسوز

·سازگاری با انواع رزین

·سازگاری با انواع مصالح ساختمانی

·مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند اسیدها و قلیا

مصارف مش فایبرگلاس پشت سنگ

پشت سنگ ساختمانی

بالا بردن مقاومت و بالا بردن میزان چسبندگی سنگ به ملات

افزایش مقاومت مصالح ساختمانی

استفاده در کف سرویس‌های بهداشتی، پشت بام‌ها و استخر به دلیل عایق رطوبتی بودن این نوع مش می باشد.

آماده‌سازی دیوار برای اجرای گچ و سیمان این امر باعث می شود سیمان و گچ ترک نخورند.

انواع مش‌ فایبرگلاس برای سنگ ساختمانی

انواع مش‌ فایبرگلاس برای سنگ ساختمانی

همانطور که گفتیم مش فایبرگلاس پشت سنگ دارای ابعاد و گرماژ های مختلف می باشد.

مش‌های فایبرگلاس ۷۵ گرمی

عمدتا جهت سنگ‌های ساختمانی تزئینی که قرار است در نمای داخلی استفاده شوند، به کار می‌برند.

مش‌های ۱۰۰ گرمی

گزینه‌های مناسبی جهت انواع سنگ‌های ساختمانی هستند و مش‌های ۱۰۰ گرمی را غالباً با استفاده از چسب مش، که اپوکسی نام دارد به پشت سنگ ساختمانی می‌چسبانند. به همین دلیل به آن ها مش اپوکسی نیز گفته می‌شود.

مش125گرمی

بیشترین موارد استفاده از این نوع مش درسنگ‌های نما می‌باشد. زمانی که این مش به کار رفته باشد، دیگر نیازی به اسکوپ کردن سنگ نما نیست. با این حال بعضی از سازندگان برای اطمینان بیشتر هم از مش و هم از روش اسکوپ کردن استفاده می‌کنند.

مش‌های ۱۴۵ گرمی

این نوع مش نیز برای سنگ‌های ساختمانی به کار می رود، این مش نقش مهمی در افزایش استحکام و چسبندگی سنگ‌هایی مانند مرمر و گرانیت دارد. همانطور که در این مقاله خواندیم استفاده از مش، سبب افزایش استحکام و مقاومت سنگ‌های ساختمانی می‌شود و همچنین باعث افزایش طول عمر سنگ می شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *