دوزادهمین نمایشگاه سنگ

دوازدهمین نمایشگاه سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه بین المللی تهران

نمایشگاه سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه از تاریخ 17 خرداد 1401 الی 20 خرداد 1401 پس از 2 سال تاخیر برگزار شد. صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه سنگ های تزئینی و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و صنایع وابسته دور هم جمع شدند و ضمن ارائه توانمندی و تولیدات خود، با پیشرفت‌های روز این صنعت بیش از پیش آشنا شدند.

بکارگیری مصالح بومی و مناسب با محیط زیست با طول عمر بالا، زیبا و چشم نواز از هدف های همه فعالان صنعت ساختمان است که نمایشگاه سنگ تهران توانست در جهت نیل به این اهداف نقش خود را در معرفی بهتر صنعت سنگ ایران با بیش از 6000 کارخانه و 1200 معدن با تنوع بی نظیر ایفا نماید.

شرکت روشان روز از سال ۲۰۰۲، نمایندگی معتبرترین نمایشگاه های سنگ جهان همچون شانگهای، پکن، شیامن، شین دائو و یونفو در چین، نمایشگاه پیدرا در مادرید اسپانیا و نمایشگاه سنگ مسکو در روسیه را در ایران در اختیار داشته است و همچون سال های گذشته امسال نیز مجری برگزاری  دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بود.

دوزادهمین نمایشگاه سنگ تهران

نمای غذفه نمایشگاه سنگ

 

هدف اصلی برگزاری نمایشگاه سنگ تهران حمایت از کالای داخلی بود. امسال پس از دوسال، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ های تزئینی، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و صنایع وابسته تهران برگزار شد و به این موضوع جامه عمل پوشانید. امسال شاهد حضور و مشارکت قریب به ۲۰۰ شرکت داخلی بودیم. افتتاحیه این نمایشگاه به دلیل اینکه در وسط هفته بود نسبت به روزهای دیگر و روز اختتامیه از استقبال کمتری برخوردار بود ولی در روزهای آتی استقبال بسیار پرشور بود و بازدیدکنندگان از این دوره نمایشگاه بسیار راضی بودند.

نمایشگاه صنعت سنگ کشور در سال‌های اخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا با مشکلات عدیده های روبرو شد با این حال ایران جزو چند کشور اصلی تولیدکننده و صادرکننده بزرگ صنعت سنگ در جهان میباشد.

شرکت بازرگانی طهرانی تولید کننده انواع توری فایبرگلاس با انواع مش ها و چسب اپوکسی سنگ برند مارامو نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت؛ تا محصولات خود را به بازدیدکنندگان و افرادی که در این صنعت فعالیت میکنند آشنا کنند.

خمیر رنگ - مارامو

 

خمیرهای رنگ مارامو

 

پاک کننده اثرات چسب مارامو

 

 

مارامو خمیرهای رنگ

 

 

چسب نورای مارامو

برای سفارش انواع توری فایبرگلاس کلیک کنید.

برای سفارش انواع اپوکسی مخصوص سنگ کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر که در مورد محصولات مارامو کلیک کنید.

از روز نخست نمایشگاه به دلیل اینکه در وسط هفته برگزار میشد استقبال کمتری نسبت به روزهای بعدی شد. هرچه به روز پایانی برگزاری نمایشگاه نزدیک میشدیم بازدیدکنندگان غیر متخصص و متخصص بیتشری از سراسر کشور جهت بازدید از نمایشگاه مشارکت میکردند.  در این نمایشگاه فعالان صنعت سنگ با یکدیگر ملاقات میکردند و جلسه برگزار کردند تا با جدیدترین تکنولوژی و دست آوردهای یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

در این بین غرفه مارامو تولیدات خود را به نحوی ارائه میکرد که هر بازدیدکننده متخصص و غیر متخصصی جذب محصولات میشد.

معرفی محصولات مارامو

توری فایبرگلاس گچکاری

توری فایبرگلاس سنگبری (توری اسلب)

نوار توری فایبرگلاس درزگیر

براق کننده سنگ

جلوه دهنده سنگ قهوه ای

مورامو-رزین اپوکسی

مارامو خمیر رنگ

سنگ در اثر تغییرات محیطی میتواند جلوه و رنگ خود را از دست بدهد. در این حالت افراد غیرمتخصص سنگ را تعویض میکنند اما کسانی که تخصص دارند با استفاده از موادی میتوانند این مشکلات سنگ را برطرف کنند.

افراد متخصص در حوزه گچکاری میدانند که استفاده از توری فایبرگلاس گچکاری برای افزایش استحکام بسیار موثر است. بنابراین توصیه میشود قبل از گچکاری یا در صورت بروز ترک و شیار در سازه گچی از توری فایبرگلاس استفاده کنید.

 

در دوازدهمین نمایشگاه سنگ های تزئینی تهران شرکت های بزرگی شرکت و محصولات خود را ارائه کردند. در این دوره شاهد حضور صنعتگران در سالن های 35، 38، 38 آ و 40 بودیم.

دلایل برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه ایران تهران 1401

  • افزایش مبادلات بازرگانی خارجی
  • توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی درونی و بیرونی صنف و صنعت سنگ
  • ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی
  • تبادل اطلاعات و دانش فنی در همه‌ی زمینه‌های صنعت سنگ
  • انتقال تکنولوژی
  • توسعه و گسترش ارتباطات بین‌المللی
  • توسعه و گسترش خدمات نرم‌افزاری، فنی و مهندسی سنگ در داخل و تلاش برای صادرات آن
  • توسعه‌ی اطلاعات و آموزش عمومی بازدیدکنندگان

 

چرا باید از نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تهران بازدید کنید؟

نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی تهران، یکی از قدیمی ترین، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های ایران است. خریداران از تمام شهرهای ایران در این نمایشگاه شرکت میکنند و تولید کنندگان هم به نوبه خود وظیفه مهمی برای توزیع و معرفی خدمات و محصولات دارند.

در این چند سال، تولید کنندگان پیشرو صنعت سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات برای ملاقات با شرکای جدید مثل شما در نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه تهران منتظر هستند، تا روابط جدیدی را در این چارچوب امضا کنند.

تاریخچه نمایشگاه سنگ

تاریخچه نمایشگاه سنگ

تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها معمولا با تاریخ بازرگانی و تجارت بشر همبستگی دارد.  بازارهای مکاره تقریبا از ۶۰۰۰ سال پیش فعالیت داشته‌است. مردمان فنیقی را به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود میشناسند که نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برگزار میکردند. فنیقی‌ها کالاهای مختلف را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا برای عموم به نمایش می‌گذاشتند. با تحولاتی که در دوران نوزایی و انقلاب صنعتیشکل گرفت، رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه نمایشگاه های فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی تبدیل و معروف شد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاهی بین المللی در پاریس فرانسه برپا شد که از کشورهای مختلف دنیا در آن شرکت کردند و در مهندس سازنده ایفل، باپرچ (برج ایفل) را در حین برگزاری نمایشگاه برای نمایش شکوه قدرت و پیشترفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. از این دست نمایشگاه در سال ۱۸۷۹ میلادی در سیدنی و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن برگزار شد. جالب است بدانید که در آن زمان از عمر شهر ملبورن چیزی حدود پنجاه سال گذشته بود. براساس گزارش، از این دو نمایشگاه ۴ میلیون تن بازدید کردند که برای کشور جوانی مثل استرالیا یک دست آورد بزرگ بود. در سال‌های بعدی نمایشگاه‌های متعدد دیگری نیز برگزار شدند که می‌توان به نمایشگاه جهانی در کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن و … اشاره کرد. در ایران نیز بیشترین نمایشگاه‌ ها در کنار بندرهای بزرگ یا شهرهای بزرگ که در مسیر کاروانها بودند برگزار می‌شدند. یکی از این مسیرها که مسیرعبور تجار و بازرگانان به نام جاده ابریشم بود، نمایشگاه بر پا می‌شد. در دوره  حکومت صفویان بازاری به سبک و سیاق نمایشگاه، در اصفهان تشکیل شد، همچنین در دوره قاجار با تلاش های عباس میرزا نمایشگاه بزرگی در تبریز برگزار شد که در آن سازه های ایران به نمایش درآمد، در این نمایشگاه تجاری از روسیه و عثمانی سابق نیز حضور داشتند. ایران نیز برای اولین بار در نمایشگاهی خارج از کشور در سال ۱۸۵۱ در نمایشگاه کاخ بلورین لندن رخ داد شرکت کرد. باتوجه به مستندات، امیر کبیر از صنعتگران کشور خواست تا ضمن شرکت در این نمایشگاه، کالاهای ایرانی مانند پارچه‌های قلمکار، فرش و صنایع دستی، کاشی و انواع خشکبار را به نمایش بگذارند. در سال ۱۳۴۳ قانون تشکیل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تصویب و در سال ۱۳۴۸ نمایشگاه بین‌المللی آسیایی با مشارکت ۳۳ کشور در شهر تهران برگزار شد. بعد از برگزاری سه نمایشگاه بزرگ آسیایی در سال ۱۳۵۲ نخستین نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. تا سال ۱۳۷۹، بیست و شش نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی در تهران برپا شد و از سال ۱۳۸۰ بطور کاملا تخصصی برگزار می‌شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *