توری فایبرگلاس در سازه بتن چه کاربردی دارد؟

توری فایبرگلاس در سازه بتن چه کاربردی دارد؟

اجرای بتن یکی از روش های رایج در اجرای پروژه های ساختمانی، جهت بالا بردن استحکام دیوار و همچنین امکان اجرای مصالح ثانویه روی آنها می باشد. این روش از سالهای خیلی قدیم بسیار رایج بوده است. در گذشته از توری مرغی یا توری گابیون برای یک پوشش به صورت مشبک و شبکه ای استفاده می شده است.

در حال حاضر با ورود پلیمر ها و توری مش فایبرگلاس به بازار و با توجه به مزایای بسیاری که نسبت به متریال سنتی مثل توری مرغی و مش گابیون ها دارند مانند زنگ نزدن، جایگاه ویژه‌ای را در پروژه ها نموده اند.

توری فایبر گلاس از الیاف شیشه تشکیل شده است. مش فایبرگلاس در فرآیند تولید با گرم شدن شیشه و خارج شدن از قالب و تبدیل آن به نخ های بسیار نازک تولید می شود. استفاده از توری فایبرگلاس به منظور کاهش هدررفت آب از بتن و افزایش یکپارچگی ساختاری بتن است.

همچنین از توری فایبرگلاس برای بتن سبب ایجاد مقاومت ضربه ای بالاتر در بتن، جلوگیری از ذوب شدن و افزایش مقاومت آن استفاده می شود. بر خلاف مش سیمی، این نوع خاص از آرماتورها بیش از یک لایه تکیه گاه ایجاد می کند و بتن را در تمام سطح آن تقویت می کند.

برای دریافت مشاوره خرید توری فایبرگلاس کلیک کنید.

بتن چه ساختاری دارد؟

بتن، پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. بتن‌های معمولی از ترکیب آب، سیمان و سنگدانه با نسبت‌های مشخص ساخته می‌شود. البته به منظور تغییر خواص بتن در برخی از موارد، افزودنی‌های مختلف نیز در ترکیب آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهای هیدرولیکی و متراکم‌کننده‌های مختلف استفاده شود.

مزایای بتن چیست؟

بتن، پس از آب، پرمصرف‌ترین ماده روی زمین است. بتن پوسیده نمی‌شود و نمی‌سوزد. هزینه آن نسبتاً کم است و می‌توان از آن برای ساخت هر ساختمانی استفاده کرد، از سنگفرش‌های کم ارتفاع گرفته تا قاب‌های سازه‌ای محکم گرفته تا نماهای خارجی و پرداخت‌های داخلی زیبا. بتن همچنین تنها ماده اصلی سازه‌ای است که معمولاً در محل تولید می‌شود. بتن استحکام کششی مفیدی ندارد.

نحوه اجرای توری فایبرگلاس در بتن

ابتدا یک لایه نازک سیمان را اجرا کرده و سطح کار باید صاف و یکدست کرده و بعد یک لایه توری مش فایبرگلاس به عنوان یک کامپوزیت و یا ترکیب با ساختار متفاوت و ایجاد یک شبکه بسیار مستحکم نسبت به اجرای لایه نهایی روی آن اقدام می نمایند.

روش و مصرف توری فایبرگلاس

میزان مصرف توری فایبرگلاس به نوع کاربری پروژه، میزان و نحوه استفاده از مش فایبرگلاس بستگی دارد. بیشترین استفاده از توری مش فایبرگلاس، استفاده در محل درزهای بتن می‌باشد.

کاربرد توری فایبرگلاس چیست؟

کاربرد توری فایبرگلاس

  • تعمیر سطحی بتن و شکاف‌ها
  • مقاوم سازی مصالح ساختمانی
  • تقویت بافت طبیعی سنگ
  • تقویت اتصالات و محل تلاقی دیوارها
  • اجرای لایه آب بندی و اپوکسی
  • پشت سنگ، کاشی و سرامیک
  • جهت استفاده در زیر سقف سوله‌ها به جای توری فلزی
  • ایجاد بافت یک پارچه در دیوارها و کف
  • جلوگیری از ترک
  • تقویت سقف و دیوارهای گچی و سیمانی و بتنی پیش ساخته
  • قابل استفاده بر روی کلیه سطوح قبل از عملیات بتن کاری و گچ کاری
  • جلوگیری از ایجاد ترک در بتن و ترمیم ترک
  • امکان استفاده از لایه نازک‌تر ملات و پلاستر در دیوار و کف و ایجاد پیوستگی

جمع بندی

همانطور که گفتیم بتن یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی است که ساده ترین نوع بتن از سیمان و آب ساخته شده است برای بالابردن استحکام بتن و جلوگیری از ریزش آن از توری مش فایبرگلاس استفاده می شود.  همراهان گرامی می توانند برای آگاهی بیشتر در مورد توری فایبرگلاس بتن به سایت مارامو.com مراجعه کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *