توری سنگ آنتیک

توری سنگ آنتیک

تمام سنگ‌هایی که به‌صورت ناهموار، شکسته و خردشده در اندازه‌های مختلف و به‌ صورت نامنظم، کنار هم چیده می‌شوند؛ سنگ آنتیک گفته می‌شود. به سنگ آنتیک، سنگ روی توری هم می‌گویند. برای چسباندن این قطعات شکسته و خرد شده از یک نوع چسب به نام اپوکسی استفاده می‌کنند که این اپوکسی شفاف، ۲ جزئی و دارای غلظت‌های متفاوت است.

توری سنگ آنتیک

ویژگی های مثبت سنگ آنتیک

امروزه طراحان و معماران به دلیل قیمت این سنگ و مهم‌تر از همه به دلیل زیبایی آن در سازه هایشان از مدل‌های مختلف آن سنگ آنتیک استفاده می‌کنند.

  • مقرون ‌به ‌صرفه بودن و قیمت مناسب آن
  • وزن کم و حمل آسان
  •  ثبات رنگ زیاد
  •  تنوع رنگ و نصب آسان
  • قابلیت تحمل گرمای زیاد
  •  مقاوم و بسیار شیک و زیبا
  •  تنوع رنگ و قابلیت نصب برای هر دیواری مانند گچی، سرامیکی، سیمانی، بتنی و غیره

به‌راحتی این سنگ را می‌توانیم برای نماهای قدیمی بدون این ‌که نمای قبر را تخریب کنیم اجرا کنیم. این سنگ پرتی ندارد و این مسئله از لحاظ هزینه و مقرون‌ به ‌صرفه بودن امروزه مورد توجه معماران و سازندگان قرار می‌گیرد. سنگ آنتیک به دلیل مقاومت بالای آن در مقابل سایش مقاوم بوده و حتی دربرابر یخ‌زدگی و آتش مصونیت دارد .

انواع سنگ آنتیک

  • سنگ گیوتین یا قیچی
  • سنگ‌های روی توری
  • سنگ مالون سنگ رودخانه‌ای
  •  سنگ بادبر
  •  پازل لب پر
  •  پازل لب صاف
  •  پازل نامنظم و منظم
  • پازل چرمی
  • پازل الوان
  • سنگ آنتیک طرح آجر
  • سنگ آنتیک حاشیه
  • آنتیک سوپر براش
  • آنتیک سه‌بعدی یا پروفیلی

این سنگ‌ها را با توجه به تنوع رنگ و مدل دیوار، بین کابینت‌ها، دیوار آشپزخانه، دیوار پذیرایی، نمای ساختمان‌ها و دفتر کار واحدهای تجاری می‌توان استفاده کرد. در فضاهایی که مرطوب و یا حتی خیس است ما می‌توانیم از سنگ آنتیک استفاده کنیم.

این سنگ از سنگ‌های تراورتن و مرمر تولید می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های برش سنگ آنتیک این سنگ‌ها را برش و صیقل داده و به وسیله اپوکسی روی توری چسبانده می‌شود.

یک  نوع سنگ آنتیک سنگ آنتیک روی توری چرخشی است که از سنگ‌های  تراورتن عباس‌آباد و تراورتن آذرشهر و مرمریت نجف‌آباد تولید می‌شود که در تکه‌های سفید پنج‌ در ۲ ونیم سانتی‌متر و تکه‌های رنگی ۲ ونیم در ۲و نیم سانتی‌متر و در ابعاد ۳۰ در ۳۰ توری فایبر گلاس  روی توری با چسب اپوکسی چسبانده می‌شود .

سنگ آنتیک

موارد استفاده

بعلت استفاده از ترکیب چند سنگ و چند نوع چیدمان، در دراز مدت باعث یکنواختی نمی‌شود. توری فایبرگلاس مارامو با هر سلیقه‌ای از این سنگ استقبال می‌کنند. قابلیت تطبیق با سنگ، کاغذ دیواری، سرامیک، شیشه، آینه، فلز، چرم و هر نوع دکوراتیو دیگری را دارد. قابلیت اجرا در دکورهای سنتی از مزایای این محصول می باشد.

سنگ آنتیک روی توری در فضای بیرونی و درونی ساختمان، بین کابینت آشپزخانه، پشت ال‌سی دی، دیوارپوش، راه‌پله، اتاق‌خواب، سالن پذیرایی، لابی، فضای هتل، پارکینگ، سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بعد از نصب سنگ آنتیک فضایی بین سنگ‌ها خالی می‌ماند که باید بندکشی شود که با ژل بندکشی ما رامو در تنوع رنگ و با بهترین کیفیت می‌توانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید.

نحوه تمیز کردن سنگ آنتیک

در رابطه با نوع شستشو و تمیز کردن این سنگ می توان گفت که هم شامپو سنگ مارامو هم  سوپر استون  کیلین با خاصیت قلیایی و پاک‌کنندگی و بدون نیاز به مصرف زیاد آن، بدون آسیب به متریال سنگ و رنگ آن کمک به شما مشتریان عزیز می کند.

لطفاً از محلول‌های اسیدی غلیظ یا شوینده‌های اسیدی و زبر برای تمیز کردن این سنگ استفاده نکنید زیرا به سطح سنگ آسیب می‌رسانید و حتی جلای این سنگ را از بین می‌برید. شستشو با فشار آب قوی یا واتر جت را هم به شما پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا  باعث خالی کردن بند سنگتان می‌شود.همچنین براق‌کننده خانگی و روش‌های سنتی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

محصولات شامپو سنگ مارا به شما پیشنهاد می شود که با مراجعه به سایت www.maramogroup.ir می‌توانید خصوصیات بیشتر و موارد کاربرد و قیمت این محصول را مشاهده کنید و خرید خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.

مارامو
شامپو سنگ مارامو

چند روش دیگر برای براق کردن سنگ آنتیک:

با رزین سنگ که مایعی شفاف رنگ می باشد; به‌صورت لایه‌ای روی سطح سنگ نشسته و حتی قابلیت ضدآب کردن سنگ آنتیک را هم دارد. این براق‌کننده رنگ سنگ را تغییر نداده و حالت خیسی به سنگ می‌دهد که خود این حالت خیسی باعث می‌شود که سنگ براق دیده شود.

 از دیگر مزایا این رزین، این است که سطح سنگ را از اشعه‌های خورشید در امان نگه می‌دارد و حتی طول عمر سفید سنگ را بالا می‌برد.

 استفاده از این رزین براق بیشتر برای سقف و دیوار کاربرد دارد زیرا سنگ کف با توجه به تعداد رفت ‌وآمد، براقیت خودش را بعد مدت کوتاهی از دست می‌دهد.

 این رزین براق‌کننده، تک جزئی می باشد و خیلی راحت با قلم‌مو و یا پیستوله می‌توان آن را جدا کرد.

توری روی سنگ

روش دیگر استفاده از شوینده‌های مناسب برای براق کردن سنگ آنتیک شامپو سنگ مارامو می‌باشد. مواد پولیش، براق‌کننده که از دانه‌های ریز ترکیبات آلومینیم و اکسید قلع درست شده‌است که روی سنگ مالیده شده و سبب ایجاد لایه‌ای براق روی سنگ آنتیک می‌شود.

واکس سنگ براق‌کننده سنگ آنتیک یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های براق کردن سنگ آنتیک می‌باشد. با اعمال این محصول بر روی سنگ آنتیک که به‌صورت مایع و جامد و با پدهای پلاستیک و یا دستگاه‌های کفسابی که سرعت ۱۵۰ دور در دقیقه را دارند اعمال‌شده و یک لایه براق روی سنگ آنتیک به وجود می‌آورند.

این محصول با کیفیت بالا را می توانید در سایت ماراموبیابید که می توانید با مراجعه به این سایت مزایا، کاربرد و استفاده محصول واکس‌های جامد soliwax و شاین دهنده سنگ آنتیک colorenhancer را مشاهده کنید.

سخن پایانی!

با خرید شامپو سنگ با کیفیت مارامو، با مزایای اعمال آسان، قیمت مناسب، جلوه کاملاً طبیعی بر روی سنگ و سازگار با ساختار سنگ شما به‌راحتی آن را تمیز و براق کرده و به بافت سنگ تان صدمه‌ای نمی‌زنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *