محافظ سنگ مارامو

چگونه با پوشش نانو برای سنگ از آن حفافظت و نگهداری کنیم؟

پوشش نانو برای سنگ چیست؟ محصولات محافظتی نانو برای سنگ‌های طبیعی با ایجاد یک لایه نازک به ضخامت چند دهم میکرون، سطح سنگ را کاملا نامرئی و نامشهود محافظت می‌کند.

یکی از بیشترین مشکلاتی که خریداران سنگ‌های زیبا و گران قیمت دارند، عدم اطلاع از روش‌های نگهداری و استفاده درست از سنگ است. این موضوع باعث خسارات و صدماتی به سنگ هایشان می‌شد. مسلما با توجه به هزینه بالای تعمیرات، خریدار ناراحت و ناراضی خواهد شد.

اما دانش شیمی و تکنولوژی نانو که امروزه در تمام حوزه‌ها از پزشکی تا صنایع غذایی به صورت جدی فعالیت دارد و در حال توسعه است، در عرصه ساختمان‌سازی نیز با توجه به نیاز بازار روبه رشد محصولات متنوعی را ارائه کرده است. در این حوزه نیز با فناوری روز دنیا محصولات هایتک و پیشرفته‌ای را به بازار عرضه کرده که تا حدودی  مشکلات خریداران سنگ را برطرف نماید.

محافظت کننده و نانو سنگ

نانو در ساختمان سازی

ساختمان سازی یکی از صنایع مهم در تمام کشورها است. همواره شاهد تغییر و ارتقا در حوزه‌های گوناگون آن هستیم. طراحی داخلی یا همان اینترو دیزاین از حوزه‌های فعال و پویا در صنعت ساختمان است. اجرای ساختمان‌های زیباتر، نگاه به مسکن به عنوان یک کالای لوکس و نه صرفا یک سرپناه را تغییر داده است. توجه به جزئیات گوناگون در اجرای ساختمان سبب شده طراحان داخلی و مهندسین معمار، تمایل به استفاده از مصالح جدید و به روز داشته باشند.

نگاهی به جدیدترین تغییرات در ساختمان‌سازی

در گذشته یک ساختمان کوچک با کارگر بنّا و نهایتاً یک معمار سنتی امکان ساخت آن وجود داشت. اما امروزه با پیشرفت‌هایی که این حوزه در خود دیده است، فرآیند ساختمان‌سازی نیز کاملاً صنعتی و حرفه‌ای انجام می‌شود. از این رو سازندگان محترم برای پروژه‌های ساختمانی خود متریال گوناگونی را انتخاب می‌کنند.

استفاده از کاغذهای دیواری، دیوارپوش‌های جدید، سیستم‌های نورپردازی مدرن و همچنین هوشمندسازی، برخی از این تغییرات هستند. در واقع مهندسین امروزه به پروژه‌های ساختمانی به عنوان یک کسب و کار کاملاً حرفه ای نگاه می‌کنند.

سنگ آشپزخانه
محاظسنگ آشپزخانه

استفاده از سنگ‌های طبیعی در ساختمان سازی

سنگ طبیعی همواره به عنوان یکی از زیباترین انتخاب‌ها برای پوشش‌های نهایی در کف، دیواره نما و حتی به صورت ترکیبی و تلفیقی مد نظر همگان است. از طرفی انتخاب سنگ با توجه به اصالت آن و زیبایی طبیعت و نقش منحصر به فردش همواره جایگاه آن را کنار سایر انتخاب‌های مشابه مثل سرامیک کاشی پوشش‌های پیش ساخته متمایز کرده است. امروزه برای مشتریان سنگ برای مشتریان یک کالای لوکس است. به همین دلیل اهمیت انتخاب درست بیشتر از قبل شده است.

کدام سنگ‌ها پرطرفدارتر شده‌اند؟

تمایل روز افزون به استفاده از سنگ اسلب با سایزهای بزرگ‌تر و لوکس‌تر در پروژه‌های ساختمانی به شدت افزایش پیدا کرده است. چرا که ظاهر زیباتری نسبت به همان سنگ مشابه در برش‌های کوچک‌تر ایجاد می‌کنند. از طرفی کیفیت ساخت و اجرای پروژه بیشتر است. از این رو کاربردهای سنگ‌های طبیعی روز به روز بیشتر می‌شوند.

صنایع مختلف ایران، مثل صنایع تبدیلی در کنار کار سنگبری فعال شده‌اند. استفاده از ابزارهای سنگی برای زیبایی بیشتر و یا ایجاد طرح‌های معرق و منبت در سنگ با دستگاه‌های سی ان سی واتر جت در طبقه طرح‌های لوکس برای خریدارانی که تمایل به پرداخت هزینه بیشتر برای سنگ‌های خاص‌تر و یا کارهای زیباتر دارند شده است.

محافظ سنگ

چرا نگهداری از سنگ مهم است؟

انتخاب سنگ به لحاظ زیبایی و لوکس بودن بسیار جذاب است. سنگ‌ها از دل طبیعت بیرون می‌آیند. پس شما با طبیعت در ارتباط هستید! سنگ‌های طبیعی مانند پوست دست هستند، نگهداری آن‌ها کمی مشکل و نیاز به داشتن آگاهی و همچنین توجه بیشتر است. زندگی‌های روزمره با توجه به وجود مشغله‌های فراوان و همچنین عدم آگاهی درست در مورد ماهیت سنگ‌های طبیعی، سبب بروز مشکلاتی برای سنگ خواهد شد.

محافظ کننده و براق کننده

چگونه طول عمر سنگ را زیاد کنیم و از بروز مشکلات جلوگیری کنیم؟

سنگ ما باید چند ویژگی مهم داشته باشد تا مشکلی برایش پیش نیاید. حالا این ویژگی‌ها چیست؟

  1. خاصیت آب گریزی
  2. عدم جذب روغن
  3. جلوگیری از ایجاد لکه‌های چای و قهوه
  4. خاصیت غبار گریزی

 

اگر سنگ شما این چهار ویژگی را داشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید تا سال‌های سال کیفیت سنگ شما ثابت می‌ماند. اما در حالت عادی بعد از خرید سنگ‌ها این ویژگی‌ها را ندارند. پس چکار باید کرد؟

نیاز نیست نگران باشید! این نگهداری نیاز به هزینه بالا و تخصص خاصی ندارد. با استفاده از محصولات نانو به راحتی می‌توانید خودتان این کار را حتی در منزل انجام دهید.

نانو سنگ چگونه این خواص را ایجاد می‌کند؟

ایجاد خاصیت آب گریزی، عدم جذب روغن، جلوگیری از ایجاد لکه‌های چای و قهوه، حتی برخی محصولات با کیفیت بالا خاصیت آنتی استاتیکی و غبار گریزی ایجاد می‌کنند. خاصیت آب گریزی با تغییر زاویه شکست آب روی سطح سنگ، موجب گلوله گلوله شدن آب و جذب پایین‌تر آن  می‌گردد،  از طرف دیگر عدم جذب آب موجب بالا رفتن طول عمر و نیاز کمتر به نگهداری در مورد سنگ های طبیعی است. اما صرفاً استفاده از مواد نانو موجب محافظت بیشتر نمی‌شود و می‌بایست توجه داشته باشید، سنگ طبیعی همواره نیاز به توجه و نگهداری داشته و صرف اعمال نانو کفایت نمی‌کند.

بعد از اعمال محافظ سنگ دیگه نیاز به نگهداری نداریم؟

برخی مشتریان بعد از اعمال نانو با این ذهنیت که سنگ کاملا عایق و سیل شده است، هیچگونه نگهداری از آن نمی‌کنند. همانطور که بالاتر نیز گفته شد، مهم توجه به ماهیت اصلی، یعنی طبیعی بودن سنگ است. امکان ایجاد مشکلات جدید  همچنان وجود دارد. توصیه مارامو به شما، استفاده از محافظت کننده‌های نانو جهت بالا بردن مقاومت سنگ به جذب آب، روغن، گرد و غبار است.

تذکر اصلی: پس اجرای نانو نیز باید دقیقاً مشابه پوست صورت از سنگ مراقبت کنید. آیا بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده و یا ضد آفتاب امکان ایجاد خراش یا برش روی پوست صورت وجود دارد یا خیر؟

 پوست دست شما در معرض شرایط جوی متفاوت قرار می‌گیرد. آفتاب شدید و عوامل دیگر همگی می‌توانند به پوست شما صدمه وارد کنند. لذا مکانیسم محافظت از سنگ و اعمال نانوهای مخصوص سنگ نیز همین حالت است. اما پس از اجرای نانوی محافظت کننده سنگ می بایست همچنان به آن توجه نمایید.

محافظ سنگ مارامو

سخن پایانی

گروه تولیدی صنعتی مارامو با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی اروپایی اقدام به تولید و بسته بندی محصول جدیدی کرده که یکی از با کیفیت ترین پرنده های سنگ نانو کشور است. شما می توانید با تهیه «محافظ نانو سنگ مارامو» نسبت به نانو کردن سنگ خود اقدام کنید. توصیه می‌کنیم از این محصول برای سنگ‌های آشپزخانه، کانتر و همچنین سرویس بهداشتی حتما استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *