پاک کننده زردی سنگ تراورتن

پاک کننده زردی سنگ تراورتن

در اکثر  مواقع بعد از گذشت مدت ها استفاده ها از  سنگ ها ساختمانی با تغییر رنگ آنها مواجه می شوییم که این تغییر رنگ ها بیشتر به صورت زردی می باشد. در این مقاله قصد داریم به عواملی که باعث ایجاد لکه زرد بر روی سنگ های تراورتن می شود و راهکار لازم ارائه دهیم.

عوامل مختلفی در زرد شدن سنگ ها مخصوصا سنگ های که دارای رنگ روشن می باشند نقش دارند که عبارتند از:

داخل سنگ آلیاژ های فلزی ای وجود دارد که اگر در سطح سنگ ترک وجود داشته باشد، در زمان مرطوب شدن سنگ، رطوبت به داخل سنگ نفوذ کرده و این آلیاژ ها به رطوبت واکنش نشان می دهند و در واقع زنگ می زنند.

 – در نما، زمانی که پشت سنگ ها اسکوپ میگذارند، بعد از دوغاب ریزی پشت سنگ، فلز های به کار رفته زنگ می زند و سپس زنگ زدگی به داخل سنگ نفوز می کند و اگر سنگ ضعیف یا بی کیفیت باشد، زنگ زدگی به سطح آن می رسد و این امر باعث زردی سنگ می شود.

  در مواقعی دیده می شود که یک جسم فلزی بر روی سنگ قرار می دهند، این جسم فلزی در هنگام تماس با رطوبت، دچار زنگ زدگی می شود و باعث زرد شدن سنگ نیز می شود.

مورد دیگری که باعث بروز لک در سنگ می شود، آب بندی و بندکشی ناصحیح است. این مورد شاید در وهله اول بنظر خیلی ساده و پیش پا افتاده بنظر آید. اما حقیقتی است که نمی توان از چشم پوشی کرد. چرا که در موارد زیادی شاهد لک شدن سنگ هایی بوده ایم که از همه نظر مورد تایید بوده اند، اما بخاطر بی دقتی در اجرا ، زیبایی خود را ازدست داده و نمای زشتی در ساختمان ایجاد کرده اند.

 

راهکار  لازم در جهت رفع مشکل زردی سنگ

درست است که استفاده از ملات و چسب ۱۲۳ رایج تر است و هزینه خرید کمتری دارند. اما در استفاده از آن ها، بستر مشکلاتی که به آن ها اشاره شد فراهم است و برای رفعشان می بایست زمان و هزینه بیشتری صرف نمود. پس منطقی تر آن است که در همان ابتدا از چسب سنگ های پلی استر یا مگاپوکسی استفاد شود. این چسب ها به سرعت خشک می شوند و سرعت انجام کار را تا حدود ۳ برابر بیشتر می کنند.

بنابراین بسیار مناسب زمانی هستند که با محدودیت زمانی در تحویل پروژه مواجهید. برندهای گوناگونی در این عرصه فعالیت دارند که هرکدام بازار خود را دارند اما یکی از چسب سنگ های قوی دنیا که پیشینه آن به نیم قرن می رسد، چسب سنگ های مگاپوکسی ساخت کشور استرالیاست.

 ما در مجموعه مارامو محصولات پاک کننده زردی و لکه سنگ برند مارامو را به شما پیشنهاد می دهیم که می تواند مشکل زردی سنگ شما را برطرف کند.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله  متوجه  شدید موارد مختلفی در تغییر رنگ سنگ دخیل هستند. این موارد باعث  می شود با درهنگام خرید سنگ و نحوه اجرا دقت بیشتر داشته باشید. بدین ترتیب می توانید با خیالی آسوده سنگ مورد نظرتان به کار برده و از نتیجه کار لذت برید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *