شهرک صنایع چوب احمدآباد مستوفی

شهرک صنایع چوب احمدآباد مستوفی

شرکت بهسازان صنایع چوب ایران یکی از شرکت‌ هایی است که از سبک روکوکو که یک سبک فرانسوی است، برای ساخت کابینت های خود استفاده می‌کنند. درواقع سبک روکوکو یک سبک گرفته شده از قرن هجدهم میلادی است این سبک نشان‌دهنده ثروتمندان و طبقه اجتماعی بالا و هم چنین ظرافتی که در این سبک وجود دارد بسیار ظریف و زنانه بوده است.

آدرس نمایشگاه صنایع چوب فیورکس

 آدرس دقیق: استان تهران، احمدآباد مستوفی، صنوبر چهارم شمالی، خیابان افرا

مزایای چوب و انواع آن ها

این روزها چوب‌ ها در انواع گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هرکدام از این چوب‌ ها دارای معایب و مزایای بسیاری است به همین دلیل کاربردهای آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود.

چوب راش یکی از بهترین چوب‌ های شناخته‌ شده برای ساخت لوازم خانگی و مبلمان است این چوب به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد و در برابر حشرات بسیار خوب واکنش نشان می‌دهد. با وجود سنگینی بسیار یکی از بیشترین چوب هایی است که تقاضای بسیار بالایی برای خرید و استفاده دارد.

چوب ملچ یکی دیگر از چوب‌ های مرغوب در صنایع چوب است. این چوب قیمتی بسیار بالا دارد اما به دلیل مقاومت بسیار خوبی که از خود نشان می دهد این روزها خیلی برای ساخت انواع روکش و حتی ساخت انواع مبلمان بکار گرفته می شود.

چوب افرا از دیگر چوبهایی است که بسیار به کار گرفته می‌شود. این چوب در برابر حشرات و حتی ضربه‌ هایی بسیار محکم واکنش بسیار خوبی نشان میدهد و برای مصارف بسیار طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین چوب‌ های دیگری در صنعت چوب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند چوب گردو. چوب بلوط. چوب روس یا همان کاج. چوب چنار این چوب‌ ها هر کدام مصارف بسیار زیادی داشته و در صنعت چوب جایگاه فوق‌ العاده‌ ای دارند.

چگونه باید وارد حرفه صنایع چوبی شد؟

برای یادگیری این مهارت‌ ها می‌توانید به‌صورت کارآموز در کارگاه‌ ها و مراکز صنایع دستی مشغول بکار شوید و یا حتی پس از تکمیل دوره کارآموزی به صورت تمام‌ وقت و با کسب درآمد در کارخانجات یا مراکز ساخت لوازم چوبی مشغول بکار شوید همچنین می توانید به‌ صورت تخصصی این رشته را در هنرستان‌ ها و یا حتی دانشگاه‌ ها ادامه داده و مهارت‌ های لازم را کسب کنید.  اگر تصمیم خود را برای کسب مهارت در این رشته گرفته‌ اید و یا حتی مهارت‌ های لازم را کسب کرده‌اید وقت آن است که به فکر راه‌ اندازی یک کارگاه کوچک خانگی برای خود باشید.

افراد زیادی به راه‌ اندازی یک کارگاه کوچک خانگی روی آورده و موفقیت‌ های بسیار بزرگی را برای خود رقم زده‌اند. ایجاد یک کارگاه در وهله اول باید با استفاده از محل‌ های مناسب برای این کار صورت بگیرد و یک کارگاه نجاری کوچک می‌تواند شما را برای کسب مهارت بیشتر و موفقیت در این حوزه کاری یاری کند.

در غیر این صورت می‌توانید در محیط زندگی و خانه خود به ساخت کارگاه نجاری روی بیاورید. اگر شما در یک خانه ویلایی زندگی می‌کنید در واقع گزینه‌ های بیشتری را برای راه‌اندازی کارگاه نجاری پیش رو دارید، همچنین راه‌ اندازی کارگاه در محیط آپارتمانی نیز میسر است،  در این حالت شما می‌توانید یک انباری یا گوشه‌ ای از پارکینگ را برای خود مرتب کرده و تمامی کار های لازم برای دفع مزاحمت دیگران را انجام دهید.

برای راه‌ اندازی یک کارگاه چوبی احتیاج به لوازم مورد نیاز دارید که در اینجا اشاره کوچکی به آن می‌کنیم ابزارهای برش دستی شامل ابزاری هستند که به راحتی می‌توانید با استفاده از دست قطعه چوب‌ ها یا لوازم لازم را برش دهید. از این ابزار می توان به اره دستی، کمان اره، اره برقی، ابزار مونتاژ و همچنین لوازم های مینیاتوری بسیاری برای راه‌اندازی کار خود استفاده کنید.

البته بسیاری از این لوازم در سایز و ابعاد کوچک‌ تر برای راه‌ اندازی کارگاه‌ های خانگی بسیار زیاد هستند، از این ابزارها می‌توانیم به مکنده های گرد و غبار اشاره کنیم، این ابزار بسیار کاربردی است و می‌تواند به نظافت محیط شما اهمیت بسیاری بدهد برای مثال این ابزار که مانند یک جارو برقی کوچک است می‌تواند گرد و غبار حاصل از برش یا سمباده چوب را از محیط جمع کرده و به درون خود بکشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *