توری فایبرگلاس سنگ

توری سنگی چیست؟

همانطور که از نام توری بر می­ آید به شبکه بافته شده ای گفته می شود که می توانند از الیاف های با جنس های مختلف تولید شده باشد، برحسب کاربرد و نقشی که توری دارد در ابعاد و گرماژ های مختلف تولید می شود، یک نمونه از این توری ها توری فایبر­گلاس سنگ می باشد که در این مقاله قصد داریم در مورد این نوع توری به طور کامل توضیح دهیم.

توری فایبرگلاس سنگ

توری فایبرگلاس نوعی توری از جنس کامپوزیت می باشد که از الیاف شیشه ای به عنوان تقویت کننده و مواد پلی مری رزینی تولید شده است. توری فایبرگلاس کاربرد های فراوانی دارد، یکی از مهمترین کاربرد های آن در استخراج سنگ از معادن و فراوری سنگ می باشد. نوعی توری فایبرگلاس در معادن سنگ به منظور استحکام سنگ حین حمل و نقل به کار می رود، توری بقچه کردن یا کوپ سنگ نام دارد، همچنین توری که در فرایند فراوری سنگ به کار می رود توری پشت سنگ معروف است.

کارخانه هایی که فراوری سنگ را انجام می دهند از توری سنگ استفاده می کنند با توجه به نوع سنگی که در کارخانه فراوری می کند از چشمه ها و گرماژهای مختلف توری پشت سنگ استفاده می کند.

برای سنگ های که سالم هستند توری پشت سنگ مارامو با گرماژ 65گرم و چشمه 3*3 که مصرف اپوکسی آن هم پایین است استفاده می شود که برای کارخانه داران هم به صرفه می باشد. اما برای سنگ های که شکسته هستند و استحکام کمتری داشته و دارای رگه هایی هستند، بهتر است که توری با چشمه 4*4 در گرماژ 75گرمی و توری 7*9 که به آن دابل هم گفته می شود که دارای گرماژ75 گرم است استفاده می شود.

ویژگی توری سنگی

  • طول عمر بالا
  • دوام و استحکام بالا
  • ضد آب
  • انعطاف پذیر
  • وزن کم
  • ابعاد و چشمه های متنوع
  • مقاومت در برابر حرارت بالا
  • عایق الکتریکی بالا

کارخانه تولید توری سنگ

به دلیل مصرف بالای توری فایبرگلاس پشت سنگ تعدادی از کارخانه هایی که در ایران هستند و همچنین شرکت هایی در ایران به تولید توری فایبرگلاس مشغولند که هدف آنها تامین توری داخلی بدون نیاز به واردات است.

کارخانه و شرکت هایی که تولید توری فایبرگلاس را دارند به دلیل متغیر بودن قیمت آن و شرایط بازار قیمت توری را به روز اعلام می کنند. در کارخانه های تولید مش فایبرگلاس از بهترین متریال و تجهیزات به روز دنیا استفاده می کنند.

کارخانه هایی که توری فایبرگلاس تولید می کنند، استخدام کارشناسان زبده نیز بسیار اهمیت دارد، چون با دادن مشاوره درست به مشتریان و پاسخگویی به سوالات آنها در انتخاب توری مناسب کمک شایانی می توانند به آنها داشته باشند.

 قیمت توری سنگی

عوامل مختلفی بر روی قیمت توری فایبرگلاس سنگ نقش دارد از جمله این عوامل شامل:

·       مواد اولیه به کار رفته در توری

·       چشمه و گرماژ

·       نوسانات ارز

جمع بندی

توری فایبرگلاس یکی از محصولات جدید در مقاوم سازی سنگ می باشد که در کارخانه های سنگبری برای فراوری و آتل کردن سنگ استفاده می شود. از توری فایبرگلاس پشت سنگ برای افزایش مقاومت سنگ های مرمر، مرمریت و چینی استفاده می شود تا با افزایش استحکام آن بتوان از این سنگ ها محافظت بیشتری کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *